Thursday, October 16, 2014

Antara Rawatan Mesin Hemodialisis Dan Buah Pinggang, Mana Satu Pilihan Anda?

Assalamualaikum semua

Cuba bandingkan antara dua gambar di bawah, dapatkah anda lihat persamaannya? Ye betul, mesin hemodialisis itu merupakan pengganti kepada fungsi buah pinggang kita. Tapi apakah maksud hemodialisis?




Sumber Google

 Sumber dari alamcyber.blogspot.com (Sila abaikan 'caption' tersebut) 




Hemodialisis ialah satu daripada kaedah rawatan gantian ginjal yang menggunakan mesin hemodialisis, tiga kali seminggu, sekurang-kurangnya 4 jam setiap sesi rawatan. Rawatan boleh dilakukan di pusat rawatan hemodialisis atau di rumah. Pesakit rawatan hemodialisis perlu menjalani pembedahan membuat fistula terlebih dahulu. 

Dua jarum khas dicucuk ke dalam fistula untuk mengalirkan darah dan disambungkan ke mesin hemodialisis melalui tiub darah. Satu jarum untuk mengalirkan darah yang mengandungi bahan kumuh dari badan. Darah ini dibersihkan (dituras) menggunakan buah pinggang tiruan pada mesin hemodialisis. Darah yang telah dibersihkan akan masuk semula ke dalam badan melalui jarum yang satu lagi. - Sumber dari http://ms.wikipedia.org/wiki/Hemodialisis


Berdasarkan sumber website wikipedia.org turut menyatakan



..Di pusat-pusat Dialisis Swasta ianya memerlukan sekurang-kurang RM 300 hingga RM 400 untuk sekali membuat dialisis...


Cuba buat pengiraan kos rawatan dialisis, banyak bukan? Umpama jatuh ditimpa tangga, mampukah kita hadapi dengan sakit yang tak tertanggung ditambah pula dengan kos perubatan yang membebankan? Tak dapat bayangkan bagaimana mereka yang kurang berkemampuan berhadapan dengan situasi ini.
.
.
.

Sekarang mari saya kongsikan kisah benar yang pernah berlaku pada tahun 2009. Sumber ini dari http://annschenkel.com/radiation-exposure-and-resveratrol/  Untuk review lengkap, anda boleh klik pada link tersebut.  


Vivix Recovery Story – Kidneys Healed & Transplant Canceled

Karen Sandifer, a former Home Health Care Supervisor, shares the following story regarding Brandy (her friend) and Vivix.  Brandy was preparing to give her husband one of her kidneys, because he was at stage 4 renal failure with polycystic kidneys.

“Tony has been taking Shaklee Vivix since February, 2009, and guess what?  We went to see the kidney doctor to find out about testing me so that I could give him a kidney and part of my liver, because he was high stage 4 renal failure with polycystic kidneys.  At stage 5 you have to be on dialysis to live.  So we wanted to do a transplant before he had to start.

“When they did his blood work, they told us that he is stage 2 to low stage 3, and then proceeded to take him off the renal diets, saying he does not need any blood pressure medication and to enjoy life, because he hopefully had many years before he has to think about dialysis!  YOU DON’T GET BETTER WITH THIS DISEASE!  And according to the specialists that we consulted, they all said that THERE IS NO CURE!

Kisah Penyembuhan Vivix -  Buah Pinggang Sembuh & Transplant Dibatalkan

Karen Sandifer, bekas penyelia Home Health Care, berkongsi kisah ini mengenai Brandy (sahabatnya) dan Vivix. Brandy dah bersedia untuk berikan satu buah pinggang dia kepada suami kerana suaminya mengalami kegagalan buah pinggang tahap 4 dengan buah pinggang polisistik.

"Tony mula mengambil Vivix sejak Febuari 2009 dan cuba teka? Kami pergi berjumpa pakar buah pinggang untuk membuat ujian supaya saya boleh memberikan buah pinggang dan sebahagian hati saya, kerana dia berapa pada tahap tinggi (4) kegagalan buah pinggang dengan buah pinggang polisistik. Jika tahap 5 anda perlu dialisis untuk terus hidup. Jadi kami mahu melakukan pemindahan organ sebelum dia terpaksa hidup dengan dialisis.

"Apabila mereka melakukan ujian darah, kami diberitahu yang dia berada pada tahap 2 atau tahap 3 rendah, dan seterusnya menghentikan dia dari meneruskan diet untuk buah pinggang, dia tidak memerlukan ubat-ubatan untuk tekanan darah lagi dan boleh menikmati hidupnya kembali, kerana dia mempunyai masa bertahun lagi sebelum perlu memikirkan untuk menjalani hidup dengan dialisis! Berdasarkan kata pakar yang berunding dengan kami, kesemua mereka mengatakan TIADA PENAWAR!


p/s translation di atas saya ambil dari http://www.freevitamin.my/





Kenapa yer asyik nak tekankan betapa bagusnya Vivix Shaklee?

Kajian makmal yang telah dilakukan oleh pihak R & D Shaklee telah membuktikan kombinasi unik dalam Vivix Shaklee ini dapat memberi kesan positif terhadap tindakan anti-penuaan dan pencegahan penyakit berbahaya dengan 4 mekanisme iaitu:

  • Melindungi kerosakan DNA-Setiap hari, sel tubuh kita diserang oleh hampir sejuta serangan yang mengganggu fungsi sel dan merosakkan DNA. Ramuan Vivix Shaklee melindungi dan memperbaiki sellular DNA.
  • Memperbaiki kawalan genetik yang menolong melambatkan penuaan dan kematian sel
  • Memberi tenaga kepada sel-Mitochondria (penjana tenaga) di dalam sel menghasilkan tenaga yang kita perlukan. Apabila kecekapan mitochondria menurun, fungsi sel turut menurun. Ramuan Vivix menggalakkan biogenesis (pembentukan baru) mitochondria untuk meningkatkan tahap tenaga di dalam sel.
  • Menghalang pembentukan protein AGE (Advanced Glycation End Products) – protein AGE yang berlebihan akan merosakkan sel tubuh.

Dengan kata lain, Vivix Shaklee berfungsi sebagai antioksidan yang melindungi sel-sel badan dari kerosakan akibat serangan dari radikal bebas selain kaya dengan resveratrol dan polifenol

Sekiranya anda bukanlah salah seorang pesakit buah pinggang, penggunaan Vivix Shaklee secara berterusan akan memberi kebaikan kepada tubuh badan. Bukankah mencegah adalah lebih baik dari mengubati? Ingin dapatkan info lebih lanjut mengenai khasiat Vivix Shaklee pada tubuh badan? Boleh rujuk link ini

Walaupun entri kali ini dah macam rojak, saya berusaha untuk mengumpul maklumat yang berkaitan dengan penyakit buah pinggang. Sekiranya anda berminat untuk mengetahui 10 Tanda Awal Penyakit Buah Pinggang, sila layari link ini.

Kesimpulannya, Vivix Shaklee boleh merawat penyakit buah pinggang? Jika itu yang anda dapat simpulkan, fikir kembali. Vivix Shaklee hanyalah ikhtiar yang dapat saya tawarkan. Sembuh atau sebaliknya bukanlah di tangan saya. Hanya Allah Penentu Segala. Akhir kata, Antara Buah Pinggang Dan Mesin Hemodialisis, Mana Satu Pilihan Anda? 

Ingin dapatkan Vivix Shaklee dengan segera? Kos pos percuma bagi seluruh Malaysia dan dapatkan keahlian Shaklee secara percuma dengan pembelian 2 unit Vivix Shaklee. Dengan harga yang jauh berbeza dengan kos rawatan dialisis, khasiat yang diperoleh insyaAllah berbaloi-baloi. Boleh hubungi saya dengan segera pm fb/wassap 011-37008943. Terima kasih





Kepada mereka yang segan silu nak hubungi saya atau tak sabar-sabar nak order, anda boleh terus membuat pesanan dengan klik icon 'Esell' di bawah bagi pengguna kad direct debit atau kad kredit sahaja yer. Bagi mereka yang tidak memiliki kedua kad tersebut, jangan risau anda boleh terus hubungi saya. Jangan lupa dapatkan khidmat nasihat berterusan secara percuma eksklusif untuk pelanggan yang membuat pembelian dengan saya sahaja.

Inginkan penjimatan sehingga 20-25%?. Jom join ahli Shaklee dan duit anda dapat dijimatkan. 
Hubungi saya sekarang untuk keterangan lanjut.




Jom hubungi saya sekarang!


PM FB : Aida Doterali

ID Shaklee : 1079013
Fanpage FB : Doterali Boutique
Email : aidadoterali216@gmail
Whatsapp/sms : 011-37008943
C.O.D. : Seri Kembangan, Serdang, Cyberjaya, Putrajaya
Penghantaran ke seluruh Malaysia melalui Pos Laju/Skynet/Gdex juga boleh diaturkan

Terima Kasih


*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit




No comments: