Sunday, July 6, 2014

Rahsia Awet Muda Dengan Vivix Shaklee Yang Kaya Dengan Resveratrol Dan Polifenol

Assalamualaikum

Entri kali ni nak berkongsi rahsia awet muda dengan produk Vivix Shaklee. Kalau nak tahu Vivix Shaklee juga dikenali sebagai tonik anti-penuaan disebabkan oleh kandungannya yang kaya dengan resveratrol dan 15 polifenol. Produk ini adalah minuman campuran botani dan merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol. Sebut betul-betul ye adik kakak. Res-ve-ra-trol. Tapi...resveratrol dan polifenol tu apa ya? Apa benda semua nih? Garu kepala kejap. Apa lagi tanyalah prof google ahaks.

Apakah itu resveratrol?

Resveratrol merupakan sejenis bahan antioksida yang dikeluarkan oleh tumbuhan sebagai pertahanan tumbuhan tersebut terhadap penyakit. Ia dihasilkan daripada tindakbalas tumbuhan tersebut terhadap jangkitan kulat, tekanan, kecederaan akibat dirosakkan haiwan, sinar UV, cuaca ekstrem dan sebagainya.

Tumbuhan yang menggunakan pestisid dan herbisid biasanya tiada atau kurang menghasilkan bahan resveratrol kerana mereka dilindungi oleh racun perosak tersebut. Tumbuhan yang paling banyak menghasilkan resveratrol adalah anggur, raspberi dan kacang. Dalam pelbagai spesies buah anggur, buah anggur jenis muscadine merupakan anggur yang mempunyai tahap resveratrol yang paling tinggi.

Apakah itu polifenol?

Polifenol adalah kumpulan bahan kimia yang ditemui pada tumbuhan. Bahan ini memiliki banyak molekul fenol pada struktur kimianya. Ia berperanan dalam memberi warna pada suatu tumbuhan seperti warna ungu pada anggur jenis muscadine, dan juga memberi perlindungan semulajadi daripada pancaran UV matahari supaya tidak merosakkan kandungan nutrien yang terkandung di dalamnya.

Polifenol juga merupakan sebatian tumbuhan yang mempunyai khasiat antioksida tertinggi terhadap kesan penuaan sel. Pada beberapa kajian disebutkan bahawa kumpulan polifenol mempunyai peranan sebagai antioksidan yang baik untuk kesihatan. Antioksidan polifenol dapat mengurangkan risiko penyakit jantung, pembuluh darah dan kanser. Terdapat kajian yang merumuskan polifenol dapat mengurangkan risiko penyakit Alzheimer.

Polifenol dapat ditemui pada kacang-kacangan, teh hijau, teh putih, anggur merah, anggur putih, minyak zaitun, coklat hitam dan delima. Kadar polifenol yang lebih tinggi boleh didapati pada kulit buah seperti pada anggur, epal, dan oren.


Apakah kandungan dalam Vivix Shaklee?


Ramuan utama yang digunakan dalam menghasilkan Vivix Shaklee adalah bahan yang sukar ditemui. Iaitu campuran unik botani Anggur Muscadine, Polygonum Cuspidatum, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu.  Memang tak pernah jumpa bahan-bahan ni kat pasar kan? Jom kenali khasiat bagi setiap bahan tersebut.



Siapakah yang memerlukan Vivix Shaklee?

Secara ringkasnya, produk ini sesuai untuk semua kecuali kanak-kanak, ibu hamil dan ibu yang menyusu bayi serta mereka yang sedang dalam rawatan kimoterapi.




Antara artikel yang memaparkan khasiat Vivix Shaklee


Sumber Google

Itulah serba ringkas penerangan mengenai resveratrol dan polifenol. Dua unsur rahsia awet muda dalam produk Vivix Shaklee. Jangan tahu sebut ajer tapi tak tahu fungsinya yang sebenar. Paham? Jangan paham ajer orderlah sekali. Kalau terkejut tengok harganya cuba fikir kos perubatan lagi terkejut dik oii. Mencegah kan lebih baik dari merawat?


Kepada mereka yang segan silu nak hubungi saya atau tak sabar-sabar nak order, anda boleh terus membuat pesanan dengan klik icon 'Esell' di bawah bagi pengguna kad direct debit atau kad kredit sahaja yer. Bagi mereka yang tidak memiliki kedua kad tersebut, jangan risau anda boleh terus hubungi saya. Jangan lupa dapatkan khidmat nasihat berterusan secara percuma eksklusif untuk pelanggan yang membuat pembelian dengan saya sahaja.

Inginkan penjimatan sehingga 20-25%?. Jom join ahli Shaklee dan duit anda dapat dijimatkan. 
Hubungi saya sekarang untuk keterangan lanjut.




Jom hubungi saya sekarang!

PM FB : Aida Doterali
ID Shaklee : 1079013
Fanpage FB : Doterali Boutique
Email : aidadoterali216@gmail
Whatsapp/sms : 011-37008943
C.O.D. : Seri Kembangan, Serdang, Cyberjaya, Putrajaya
Penghantaran ke seluruh Malaysia melalui Pos Laju/Skynet/Gdex juga boleh diaturkan

Terima Kasih


*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit



No comments: