Wednesday, April 9, 2014

Kandungan Dalam OsteMatrix Shaklee Dan Golongan Yang Perlu Menggunakan Produk Ini

Mula-mula sekali meh kita kenali apa itu OsteMatrix. Dalam Biologi, Oste adalah istilah yang akan dikaitkan dengan tulang. Manakala Matrix pula adalah merujuk kepada satu kandungan di dalam sel tulang yang berbentuk kolegen. Matrix ini terbina daripada gabungan kalsium dan magnesium yang tinggi dengan tujuan untuk menguatkan tulang-tulang.

OsteMatrix Shaklee mengandungi Kalsium, Magnesium dan Vitamin D sebagai bahan utama yang telah diuji secara klinikal. Produk ini juga mengandungi Zinc, Copper, Manganese, dan Boron tapi dalam peratus yang amat sedikit.

Apa kelebihan dan fungsi kalsium, magnesium dan vitamin D dalam ostematrix??

Kalsium bukan sahaja membina tulang dan gigi, malah ia membantu menetapkan ritma jantung, menyelesaikan masalah insomnia, membantu pengaliran gizi masuk dan keluar daripada membran, dan membantu dalam pembekuan darah. Kalsium juga sangat diperlukan dalam mempertahankan fungsi saraf dan otot, serta buah pinggang. Ia juga mengurangkan kadar kolesterol dalam darah.

Magnesium pula penting untuk metabolisma kalsium. Ia membantu untuk mengelakkan pembuluh darah menjadi kejang, salah satu punca yang dipercayai penyebab migrain. Satu kajian telah dibuat ke atas Magnesium, dan didapati ia membantu mengurangkan sakit kepala migrain dan mengurangkan frekuensinya.

Vitamin D pula penting untuk penyerapan kalsium. Kalsium yang tiada vitamin D tidak boleh diserap oleh tubuh, dan boleh tertinggal sebagai batu dalam ginjal atau pundi kencing. Tanpa vitamin D, badan tidak dapat mendapat cukup 'hormone calcitriol' (dikenali sebangai Vitamin D aktif). Bila tidak cukup hormon ini, badan akan mengambil kalsium dari rangka yang sedia ada, yang mana akan melemahkan tulang-tulang kita.

Aha dah macam study subjek Biologilah pulak Senah kan? Sibbaik tak attach gambarajah tulang bagai.



Siapakah yang memerlukan OsteMatrix Shaklee? Sebenarnya SEMUA orang perlukan kalsium, lebih-lebih lagi jika anda termasuk dalam golongan ini

  • Ibu hamil, ibu yang menyusukan bayi dan wanita yang pernah melahirkan anak
  • Ibu dalam pantang yang mengalami masalah sembelit
  • Golongan dewasa yang melakukan kerja-kerja berat
  • Mereka yang sentiasa mengalami kekejangan otot, sakit sendi dan selalu kebas
  • Mengalami masalah sembelit dan buasir
  • Migrain atau kerap sakit kepala yang teruk
  • Tumit kaki pecah atau kasar
  • Mereka yang selalu keletihan dan tidur yang kurang membuatkan golongan ini sukar bangun tidur di waktu pagi
  • Mempunyai masalah gigi dan kuku mudah patah atau rapuh
  • Perokok, peminum alkohol atau penggemar minuman ringan.Kesemua ini mengganggu penyerapan kalsium yang diambil dari pemakanan harian.
  • Wanita yang mengalami PMS ( pre-menstrual syndrome) yang teruk 
  • Mereka yang tidak suka minum susu-Berita baik anda hanya perlu telan sahaja mengikut kadar yang disarankan. Mudah bukan?
Sempena bulan Februari 2015 promosi OSTEMATRIX beli 6 percuma 1. Nak beli sebotol dua pon boleh. Jangan malu jangan segan hubungi saya dengan segera.




Jom hubungi saya sekarang!


PM FB : Aida Doterali

ID Shaklee : 1079013
Fanpage FB : Doterali Boutique
Email : aidadoterali216@gmail
Whatsapp/sms : 011-37008943
C.O.D. : Seri Kembangan, Serdang, Cyberjaya, Putrajaya
Penghantaran ke seluruh Malaysia melalui Pos Laju/Skynet/Gdex juga boleh diaturkan

Terima Kasih


*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit








No comments: