Monday, October 27, 2014

Tingkatkan Fokus Anda Dengan Vitamin Shaklee - Omega Guard, B Complex & Meal Shakes

Assalamualaikum semua

Isu kurang fokus atau tidak memberi perhatian dalam kelas nampak macam perkara remeh tapi sebenarnya boleh memberi impak yang besar dalam proses pembelajaran bagi mereka yang bernama pelajar. Kita semua pernah bergelar pelajar kan? Tak kisahlah belajar setakat sekolah menengah, kolej atau universiti, apa yang pasti kita semua sedia maklum, fokus dalam kelas memainkan peranan yang saaangat penting.



Sumber Google


Apakah penyebab yang menjadikan otak kita kurang fokus pada sesuatu perkara?

Ada pelbagai faktor yang menyumbang kepada gejala kurang fokus salah satunya adalah tidak mengambil sarapan pagi. Ini boleh menyebabkan paras gula dalam darah menjadi rendah dan mengurangkan bekalan nutrisi pada otak. Akibatnya, otak akan menjadi kurang aktif pada hari tersebut. 

Namun, makan secara berlebihan pula akan menyebabkan banyak darah dialirkan kepada perut dan usus untuk tujuan pencernaan. Keadaan ini pula akan menyebabkan kekurangan darah yang sampai kepada otak. Seterusnya akan mengakibatkan mengantuk, malas dan hilang daya fokus. Jadi, bersederhanalah dalam pemakanan kita seharian.


Sumber Google

Percayakah anda posisi tidur turut memberi impak dalam masalah kurang fokus? Tidur sambil meniarap dan menekup muka ke bantal atau menutup muka dengan sebarang objek seperti selimut, buku atau lengan boleh menyebabkan gas karbon dioksida terperangkap dan disedut semula semasa bernafas. Ini boleh menyebabkan otak kekurangan oksigen. Selain itu, tidur yang berlebihan menyebabkan otak kurang aktif dan melemahkan daya berfikir seseorang. 

Tahukah anda otak merupakan pengguna oksigen terbesar dalam badan manusia? Ini bermakna ketika menghidu udara tercemar boleh menyebabkan kerosakan sel-sel otak. Sekiranya anda merokok sila berhenti sebelum terlewat. Berkawan dengan perokok juga mendedahkan kita kepada asap rokok yang sangat merbahaya. Bagi perokok tegar boleh dapatkan formula terhebat dari Shaklee di sini.


Apakah solusi bagi meningkatkan fokus di kalangan pelajar?

Untuk dapatkan tips fokus di dalam kelas boleh layari artikel ini. Selain itu, pengambilan suplemen yang konsisten turut memainkan peranan penting dalam meningkatkan fokus para pelajar sekalian.

Sumber Google


Omega Guard

DHA dan EPA merupakan asid lemak 3 yang ditemui dalam ikan laut dalam dan dipercayai mampu mengurangkan keradangan, menggalakkan fungsi otak, sistem saraf dan fungsi mata. Kedua-dua unsur ini boleh didapati daripada Omega Guard Shaklee. Pemakanan yang berkhasiat dan berkualiti amat penting supaya otak dapat berkembang dan seterusnya dapat membantu kita untuk meningkatkan kecerdasan otak, mudah mengingati dan lebih fokus.



B Complex

Sebagai seorang pelajar, stres dah jadi makanan kitalah. Mana nak handle homework, pop kuiz, exam ditambah lagi dengan tugasan yang berlambak-lambak. Memang stres. Di sini suplemen B Complex memainkan peranan yang cukup penting. Unsur Vitamin B1 (tiamin) berfungsi sebagai antistres selain bermanfaat dalam memperkuat sistem pertahanan badan. Ini akan membantu pelajar berfikiran positif dan sentiasa berada dalam mood baik serta bersemangat.



Meal Shakes

Salah satu menu ringkas dan mudah disediakan ketika sarapan pagi. Malah, boleh dipelbagaikan cara penyediaannya. Ia juga sangat berkhasiat kerana mengandungi nutrisi lengkap dan menyediakan 24 jenis vitamin, mineral dan zat yang diperlukan. Selain itu, ia juga mengandungi asid folid, biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel untuk proses membesar terutama bagi pelajar sekolah rendah.



Sekiranya anda seorang pelajar dan mempunyai masalah fokus, sila cari jalan penyelesaiannya. Bertindak sebelum terlambat. Ingin Tingkatkan Fokus Anda Dengan Vitamin Shaklee? Jom hubungi saya sekarang pm/wassap 011-37008943. Terima kasih





Kepada mereka yang segan silu nak hubungi saya atau tak sabar-sabar nak order, anda boleh terus membuat pesanan dengan klik icon 'Esell' di bawah bagi pengguna kad direct debit atau kad kredit sahaja yer. Bagi mereka yang tidak memiliki kedua kad tersebut, jangan risau anda boleh terus hubungi saya. Jangan lupa dapatkan khidmat nasihat berterusan secara percuma eksklusif untuk pelanggan yang membuat pembelian dengan saya sahaja.

Inginkan penjimatan sehingga 20-25%?. Jom join ahli Shaklee dan duit anda dapat dijimatkan. 
Hubungi saya sekarang untuk keterangan lanjut.






Jom hubungi saya sekarang!

PM FB : Aida Doterali
ID Shaklee : 1079013
Fanpage FB : Doterali Boutique
Email : aidadoterali216@gmail
Whatsapp/sms : 011-37008943
C.O.D. : Seri Kembangan, Serdang, Cyberjaya, Putrajaya
Penghantaran ke seluruh Malaysia melalui Pos Laju/Skynet/Gdex juga boleh diaturkan

Terima Kasih


*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit





No comments: