Friday, June 20, 2014

Masalah Kesihatan Semasa Berpuasa - Mighty 3 Gems Shaklee Bantu Selamatkan Puasa Anda

Masalah Kesihatan Semasa Berpuasa
1. Pedih ulu hati. Apabila seseorang itu berfikir tentang makanan, otak akan menghantar isyarat di bahagian perut untuk menghasilkan asid yang boleh menyebabkan pedih ulu hati. Jangan fikir tentang juadah apa yang hendak dimakan ketika berbuka, tetapi tumpukan pada bacaan Quran, zikir dan membaca buku-buku agama.
Selain itu pedih ulu disebabkan jenis makanan yang dimakan ketika berbuka dan bersahur. Makanan yang berminyak (bergoreng), pedas dan berlemak akan lambat hadam menyebabkan masalah pedih ulu hati dan kekembungan perut.
Jadi, pastikan kamu memilih makanan yang lambat dihadam ketika bersahur.
2. Dehidrasi. Kekurangan air di dalam tubuh akan merendahkan kadar metabolisme dan menyebabkan seseorang individu itu tidak bertenaga. Ramai yang tidak cukup minum air dan ini dapat dikesan dengan melihat warna air kencing yang keruh dan kuantitinya yang sedikit.
Pastikan sepanjang malam minum air sebanyaknya, dan saya mencadangkan sekurang-kurangnya minum 2 liter bagi membersihkan tubuh dari toksik bahan kumuhan.
3. Sakit kepala pada bulan Ramadhan kerap terjadi kerana beberapa faktor seperti kekurangan glukos, kurang minum air, kurang tidur, mengambil kafein (kopi) terlalu banyak dan menghisap rokok.
Selain dari mengurangkan factor di atas, saya mencadangkan minum air secukupnya.
4. Sembelit juga mudah berlaku kerana meminum air secukupnya dan kurang mengambil serat (fiber) dalam pemakanannya.
5. Batuk kering juga disebabkan oleh cuaca yang panas, dan kurang minum air semasa berbuka.
Wallahu a’lam

copy paste from Klinik FB Dr Zubaidi

Saranan Dari Produk Shaklee

credit to RTS Group

Assalamualaikum semua...Sempena bulan Ramadhan yang bakal menjelma, tak sah lah kalau semua SID tak perkenalkan Set Mighty 3 Gems yang cukup bertenaga dari Shaklee ni kan? Set ini mengandungi Energizing Soy Protein (ESP), Performance Drinks (PD) dan juga Meal Shakes. Ketiga-tiga produk ini mengandungi khasiat yang tersendiri dan boleh membantu kita dalam menjalani ibadah puasa dengan lebih bertenaga, insyaAllah.

Energizing Soy Protein (ESP)

  • Sumber protein tinggi yang membekalkan tenaga dan akan memberikan anda rasa kenyang yang lebih tahan lama. 
  • Sebagai pelapik perut dan tahan lapar kerana ia membantu menghasilkan mukosa sebagai pelindung kesan asid hidrolik di dalam perut.Oleh itu dapat mengelakkan rasa kepedihan perut dan ulu  hati.Sesuai kepada mereka yang menghidap gastrik.
  • Sebagai makanan tambahan kepada ibu yang menyusu bayi agar penghasilan susu ibu tidak terjejas sepanjang bulan Ramadhan.
  • Sangat sesuai diambil ketika bersahur.


Meal Shakes

  • Sumber yang kaya dengan kalsium, fibre dan protein. Multivitamin yang terbaik dan sesuai untuk golongan kanak-kanak hingga warga tua. 
  • Apabila berpuasa, badan kita sebenarnya melalui proses detoksifikasi. Ketika detoksifikasi itu berlaku, Meal Shakes dapat memastikan badan kita mendapat bekalan nutrien yang mencukupi. 
  • Membantu memelihara kesihatan melalui kandungan vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh badan setiap hari yang selalunya sukar dipenuhi melalui sajian berbuka puasa dan sahur kita.
  • Sumber yang kaya dengan kalsium dan membantu anda mengatasi masalah sembelit di bulan puasa ini.
  • Mempunyai rasa 'French Vanilla' yang enak (seperti aiskrim vanila), boleh diminum begitu sahaja atau dicampur dengan susu, atau minuman kegemaran.


Performance Drinks (PD)

  • Minuman seperti isotonik tetapi tanpa gas yang berperisa oren. 
  • Mengandungi formula karbohidrat unik Shaklee iaitu opticarb yang membekalkan tenaga serta merta. Opticarb ialah rangkaian karbohidrat yang memberikan kita tenaga berterusan tanpa menganggu kestabilan gula dalam darah.
  • Bagus dalam mengelakkan dehidrasi kulit sebab ia mengurangkan kehilangan bendalir dalam badan. Justeru itu, badan kekal rasa segar dan anda tidak akan rasa mudah dahaga. 
  • Sangat digalakkan diambil masa berbuka supaya cepat menyegarkan badan dari keletihan.
  • Menjadi pilihan ahli sukan dan mereka yang menjalani gaya hidup aktif dan sangat sesuai untuk mereka yang bekerja di bawah terik mentari.


Mungkin ada antara kita yang terfikir selama ni takde pun ambil supplemen bagai, ok jer puasa. Yer betul, tak ambil supplemen tak bermakna tak boleh berpuasa. Tapi, adakah anda pernah mengalami situasi seperti di bawah?

  • Tidak dapat memberi tumpuan untuk masa yang panjang
  • Kurang peka
  • Mengambil masa yang lama untuk bertindak balas
  • Kandungan gula dalam darah yang rendah
  • Mudah rasa lemah dan tidak bermaya
  • Produktiviti dan prestasi kerja menurun

Diharapkan supplemen ini dapat membantu mereka yang ingin kekal bertenaga sepanjang tempoh berpuasa. Secara peribadi, ketiga-tiga produk ini memang menjadi pilihan saya sekeluarga di hari-hari biasa. PD untuk suami, ESP untuk diri sendiri dan Meal Shakes untuk anak perempuan kami. Kalau ter'over' rajin dan kreatif, boleh cuba 'mix and match' antara ketiga-tiga produk hebat ini. Semoga Ramadhan kali ini lebih bermakna dan memberi keberkatan kepada kita semua. Jom mulakan puasa anda dengan Mighty 3 Gems Shaklee Bantu Selamatkan Puasa Anda. Hubungi saya sekarang!


sumber google



Kepada mereka yang segan silu nak hubungi saya atau tak sabar-sabar nak order, anda boleh terus membuat pesanan dengan klik icon 'Esell' di bawah bagi pengguna kad direct debit atau kad kredit sahaja yer. Bagi mereka yang tidak memiliki kedua kad tersebut, jangan risau anda boleh terus hubungi saya. Jangan lupa dapatkan khidmat nasihat berterusan secara percuma eksklusif untuk pelanggan yang membuat pembelian dengan saya sahaja.

Inginkan penjimatan sehingga 20-25%?. Jom join ahli Shaklee dan duit anda dapat dijimatkan. 
Hubungi saya sekarang untuk keterangan lanjut.




Jom hubungi saya sekarang!


PM FB : Aida Doterali

ID Shaklee : 1079013
Fanpage FB : Doterali Boutique
Email : aidadoterali216@gmail
Whatsapp/sms : 011-37008943
C.O.D. : Seri Kembangan, Serdang, Cyberjaya, Putrajaya
Penghantaran ke seluruh Malaysia melalui Pos Laju/Skynet/Gdex juga boleh diaturkan

Terima Kasih


*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit


No comments: