Tuesday, June 10, 2014

Cintailah Jantung Hatimu Dengan Vit E & Set Jantung Shaklee

Jantung merupakan organ yang sangat penting bagi manusia, kerana ia diperlukan untuk mengepam darah ke seluruh tubuh manusia sehingga tubuh kita mendapatkan oksigen dan sari makanan yang diperlukan untuk metabolisme tubuh. Oleh itu, jantung perlu dijaga supaya dapat menjalankan fungsinya dengan baik.



Bagaimanakah cara menjaga jantung agar lebih sihat?

  • Jaga pemakanan dengan makan mengikut diet yang sihat boleh mengurangkan risiko penyakit jantung sebanyak 24%. Pelbagaikan buah-buahan, sayur-sayuran, bijirin, ikan, dan daging tanpa lemak dalam menu seharian anda.
  • Berhenti merokok dapat mengurangkan risiko mendapat sakit jantung.
  • Senaman yang dibuat secara teratur dapat membantu menjaga kesihatan jantung. Joging, berjalan dan mengayuh basikal antara senaman yang mudah untuk diamalkan.
  • Bagi mereka yang mempunyai berat badan berlebihan, anda tidak perlu untuk kurus dengan mendadak untuk mengurangkan risiko serangan jantung dan strok. Ini kerana dengan penurunan 5% hingga 10% daripada berat badan anda sudah dapat menurunkan tekanan darah, tahap kolesterol dan gula dalam darah.
  • Segeralah berjumpa doktor sekiranya terdapat tanda-tanda luar biasa - seperti sesak nafas, perubahan dalam rentak jantung, atau keletihan berpanjangan. Pelbagai rawatan awal yang boleh dilakukan oleh doktor bagi merawat masalah jantung.

Saranan dari produk Shaklee




  • LDL (Low Density Lipoprotein) seringkali dilabel sebagai kolestrol 'jahat'. Tahukah anda bahawa kolesterol LDL sebenarnya bukan tidak baik. Kolesterol LDL dalam keadaan asal adalah baik. Badan kita memerlukannya untuk membina membran sel, bahagian sel yang lain dan berbagai-bagai hormon. Sekiranya kita tidak mendapat cukup kolesterol LDL dari makanan, badan kita sendiri akan membuat kolesterol tersebut. Yang menjadi masalah adalah kehadiran radikal bebas, yang menukar bentuk (mengoksida) kolesterol LDL dan menjadikannya tidak baik. Bekalan anti-oksidan yang cukup akan menyelesaikan masalah tersebut. (Femes kejap radikal bebas dengan anti oksidan, semua entri nak enterframe)
  • Vitamin E adalah pengawal kepada dinding arteri. Ia menjaga kolesterol LDL daripada teroksida. Sebab jika LDL ni teroksida, akan sebabkan arteri tersumbat. Keadaan inilah kita nak elak kerana boleh menyebabkan serangan jantung.
  • Vitamin E Shaklee kaya dengan sumber antioksidan, maka ia boleh melindungi kita bukan saja dari penyakit jantung malah termasuk kanser, strok, katarak dan juga penuaan kulit.






  • CoQ10 semulajadi tubuh terdapat banyak di sel jantung. Ianya membantu dalam penjanaan tenaga di dalam sel jantung yang sememanganya memerlukan banyak tenaga untuk bekerja.
  • Oleh sebab paras CoQ10 berkurangan apabila usia meningkat, paras CoQ10 perlu ditambah dari luar iaitu melalui pengambilan supplemen. Dan CoQHealth Plus Shaklee merupakan sumber CoQ10 semulajadi yang terbaik di pasaran



  • Omega 3 yang terkandung di dalam OmegaGuard Shaklee amat berkesan dalam menurunkan kolesterol dalam darah yang menyebabkan saluran darah sempit.
  • OmegaGuard Shaklee juga membantu melancarkan peredaran darah di dalam jantung dan kawasan lain, ini bagi menghalang tekanan darah tinggi dari berlaku.



Lemak kolesterol yang terurai perlulah disingkirkan keluar dari badan. Alfalfa Complex mengandungi saponin yang bertindak seperti span serat yang menyerap kolesterol dan menyingkirkannya daripada tubuh.



  • Garlic Shaklee mampu menurunkan kolestrol dalam darah, LDL (Low Density Lipoprotein), trigliserid dan kelikatan darah. Ia juga boleh mengurangkan darah beku serta meningkatkan kolestrol baik iaitu HDL (High Density Lipoprotein) . Di samping itu Garlic Shaklee turut membantu melindungi jantung dan menghalang strok serta penyakit koronari.
  • Garlic Shaklee mengandungi spearmint yang berfungsi untuk mempertingkatkan penghadaman serta melancarkan fungsi jantung.
  • Menolong menurunkan darah tinggi dan menstabilkan glukos dalam tubuh badan kita.
Testimoni pilihan



Hargailah kesihatan jantung kita kerana apabila ia terhenti kita takkan berada di sini lagi. Jangan abaikan kesihatan jantung dengan menunggu masa yang paling sesuai untuk diberi perhatian. Bertindak sekarang!



Kepada mereka yang segan silu nak hubungi saya atau tak sabar-sabar nak order, anda boleh terus membuat pesanan dengan klik icon 'Esell' di bawah bagi pengguna kad direct debit atau kad kredit sahaja yer. Bagi mereka yang tidak memiliki kedua kad tersebut, jangan risau anda boleh terus hubungi saya. Jangan lupa dapatkan khidmat nasihat berterusan secara percuma eksklusif untuk pelanggan yang membuat pembelian dengan saya sahaja.

Inginkan penjimatan sehingga 20-25%?. Jom join ahli Shaklee dan duit anda dapat dijimatkan. 
Hubungi saya sekarang untuk keterangan lanjut.




Jom hubungi saya sekarang!

PM FB : Aida Doterali
ID Shaklee : 1079013
Fanpage FB : Doterali Boutique
Email : aidadoterali216@gmail
Whatsapp/sms : 011-37008943
C.O.D. : Seri Kembangan, Serdang, Cyberjaya, Putrajaya
Penghantaran ke seluruh Malaysia melalui Pos Laju/Skynet/Gdex juga boleh diaturkan

Terima Kasih


*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit

No comments: