Wednesday, June 25, 2014

Khasiat Diperlukan Kanak-Kanak - Meal Shakes Shaklee Sedia Membantu Anak Anda

Kanak-kanak dalam lingkungan satu setengah hingga tiga tahun sangat lasak. Hari-hari mereka penuh dengan aktiviti yang memerlukan pergerakan aktif. Oleh itu mereka amat memerlukan sajian makanan yang berkhasiat dan seimbang.
Kebimbangan ibu bapa terhadap keperluan khasiat makanan anak mereka memang perkara normal. Namun, perlu diketahui, selagi anak anda makan makanan daripada piramid makanan yang dicadangkan ia sudah mencukupi.
Antara makanan yang tergolong daripada kumpulan yang disarankan termasuk roti, pasta, nasi, ubi kentang, buah-buahan, sayur-sayuran, produk tenusu, telur, ikan dan daging. Oleh itu sekiranya si manja makan kesemua makanan tersebut, anda tidak perlu risau.
Makanan Berkanji
Makanan ini adalah sumber utama dalam diet harian kanak-kanak. Makanan ini turut membekalkan tenaga, serat, vitamin dan mineral pada mereka. Antaranya bijirin sarapan pagi, roti, pasta, nasi dan ubi kentang. Bagaimanapun, roti gandum dan beras perang tidak digalakkan diberikan kepada kanak-kanak dalam kuantiti yang banyak kerana mereka sukar menghadam makanan yang terlalu berserat. Akibatnya, mereka akan ada masalah dengan perut dan dalam masa yang sama selera makan menurun.
Buah-buahan dan Sayuran
Pengambilan makanan jenis ini mesti menjadi salah satu daripada diet harian kanak-kanak. Keduanya kaya dengan vitamin, mineral dan serat. Pastikan anak anda mengambil empat hingga lima hidangan sayur-sayuran atau buah-buahan yang berbeza setiap hari.
Daging, Ikan dan Telur
Kanak-kanak perlukan protein untuk tumbesaran mereka. Jadi, pastikan makanan jenis ini tidak ditinggalkan dalam menu harian anak.
Produk Tenusu
Susu, keju dan yogurt kaya dengan kalsium yang diperlukan untuk pembentukan tulang dan gigi yang kuat dan sihat. Selain kalsium, sumber makanan ini turut mengandungi protein, vitamin dan mineral.
Makanan Berlemak
Kanak-kanak perlukan lebih banyak makanan berlemak dalam diet harian mereka berbanding orang dewasa kerana mereka perlukan lebih tenaga dan untuk tumbesaran mereka. Namun, bukan semua makanan yang diambil perlu berlemak.
Makanan Masin
Seeloknya jauhkan garam daripada makanan anak anda. Begitu juga dengan perisa tambahan.
Makanan Bergula
Jauhkan makanan bergula daripada anak-anak sejak mereka kecil lagi. Memang sukar menjauhkan anak kecil daripada gula-gula atau aiskrim. Tetapi jika sudah terbiasa tidak menjamah makanan tersebut, tentu ia tidak menjadi masalah.

Sumber dari Pa & Ma

sumber google


Meal Shake Shaklee menyediakan hidangan lengkap dan asid amino serta nutrisinya mudah diserap untuk kegunaan harian. Ia juga diperbuat daripada bahan semulajadi seperti buah-buahan, sayur sayuran, kacang soya, lactalbumin dan lain-lain.
Meal Shake juga pilihan bijak bagi anda yang mencari sarapan pagi yang penuh berkhasiat. Ia menyediakan nutrisi lengkap dan menyediakan 24 jenis vitamin, mineral dan zat yang diperlukan. Ia juga mengandungi asid folid, biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel untuk proses membesar.
Apa itu lactalbumin? Ia adalah protein yang dihasilkan oleh 8 kumpulan protein. Lactalbumin adalah protein premier dalam susu ibu. Turut hadir dalam protein ini adalah kuantiti besar asid amino cysteine . Kompaun ini berfungsi untuk membantu meningkatkan sistem imun. Asid amino ini diperlukan dalam badan, tetapi badan tidak boleh menghasilkan sendiri. 
Kelebihan lactalbumin ini membantu kanak-kanak yang kurang selera makan dan menambah seleranya serta seterusnya meningkatkan berat dan perkembangan normal anak anda.


Selain itu, Meal Shakes turut mempunyai khasiat seperti berikut:
  • Sumber yang kaya dengan kalsium, fibre dan protein. Multivitamin yang terbaik dan sesuai untuk golongan kanak-kanak termasuk warga tua.
  • Apabila berpuasa, badan kita sebenarnya melalui proses detoksifikasi. Ketika detoksifikasi itu berlaku, Meal Shakes dapat memastikan badan kita mendapat bekalan nutrien yang mencukupi. 
  • Membantu memelihara kesihatan melalui kandungan vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh badan setiap hari yang selalunya sukar dipenuhi melalui sajian berbuka puasa dan sahur terutama sekali golongan kanak-kanak.
  • Sumber yang kaya dengan kalsium dan membantu anda mengatasi masalah sembelit di bulan puasa ini.
  • Mempunyai rasa 'French Vanilla' yang enak (seperti aiskrim vanila), boleh diminum begitu sahaja atau dicampur dengan susu, atau minuman kegemaran.
  • Berminat untuk mendapatkan satu canister Meal Shakes? Jom hubungi saya sekarang pm/wassap 011-37008943





    Kepada mereka yang segan silu nak hubungi saya atau tak sabar-sabar nak order, anda boleh terus membuat pesanan dengan klik icon 'Esell' di bawah bagi pengguna kad direct debit atau kad kredit sahaja yer. Bagi mereka yang tidak memiliki kedua kad tersebut, jangan risau anda boleh terus hubungi saya. Jangan lupa dapatkan khidmat nasihat berterusan secara percuma eksklusif untuk pelanggan yang membuat pembelian dengan saya sahaja.

    Inginkan penjimatan sehingga 20-25%?. Jom join ahli Shaklee dan duit anda dapat dijimatkan. 
    Hubungi saya sekarang untuk keterangan lanjut.



    Jom hubungi saya sekarang!

    PM FB : Aida Doterali
    ID Shaklee : 1079013
    Fanpage FB : Doterali Boutique
    Email : aidadoterali216@gmail
    Whatsapp/sms : 011-37008943
    C.O.D. : Seri Kembangan, Serdang, Cyberjaya, Putrajaya
    Penghantaran ke seluruh Malaysia melalui Pos Laju/Skynet/Gdex juga boleh diaturkan

    Terima Kasih


    *Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit


    No comments: