Thursday, June 26, 2014

Atasi Sakit Sendi Anda Dengan Set Sendi Shaklee

Assalamualaikum...Sekiranya kita sebut pasal sakit sendi, warga tualah yang biasa mengalaminya. Kalau tak percaya, boleh tanya mak ayah masing-masing. Ada tak yang jawab 'Eh takdelahhh imaginasi ko jer tuhhh'. Kalau ada yang jawab sebegitu cuba perhatikan masa mereka naik tangga, angkat barang atau sedang tunaikan solat. Kalau pergerakan mereka 'slow motion' itu bermakna mereka sedang mengalami sakit sendi. Walaupun sakit sendi biasa terjadi di kalangan warga tua, namun ada juga golongan muda yang mengalaminya terutama bagi mereka yang terdedah dengan sukan dan rutin harian yang aktif. Bagaimana sakit sendi boleh terjadi?

Sumber Google


Sakit sendi biasanya terjadi di mana dua atau lebih tulang bertemu. Kawasan yang paling biasa terkena sakit sendi adalah lutut, bahu, siku, pergelangan tangan, pinggang, buku lali dan sendi jari kaki serta tangan. Ia berlaku apabila tulang rawan yang membentuk permukaan sendi menjadi haus. Ini akan menyebabkan sendi menjadi bengkak, sakit dan kebas serta menjadi punca kepada kemerosotan sendi tulang yang progresif (penyakit degeneratif sendi).

Selain itu, kebanyakan pengidap sakit sendi tidak mempunyai kerosakan terhadap sendi mereka. Kesakitan itu mungkin berpunca dari lapisan tisu luaran, otot, ligamen atau pangkal saraf. Kesakitan ringan mungkin disebabkan oleh ketegangan, terseliuh atau terkoyak di bahagaian-bahagian tersebut. Ini boleh disebabkan oleh aktiviti yang berat, mengangkat barang berat dengan postur yang tidak elok, pergerakan tidak betul atau kecederaan akibat kemalangan, bersukan dan sebagainya.

Faktor-faktor lain yang menyebabkan sakit sendi terjadi ialah:
  • Berat badan berlebihan
  • Kecacatan tulang belakang atau tangan dan kaki
  • Penyakit sendi seperti arthritis
  • Penyakit tulang
  • Ketumbuhan
  • Jangkitan kuman
  • Masalah mental seperti tekanan, kemurungan dan sebagainya
  • Penyakit kronik
  • Ubat-ubatan
  • Memakai kasut tumit tinggi
Antara simptom sendi yang bermasalah:
  • Ketegangan
  • Lenguh
  • Bengkak
  • Kesakitan
  • Berkeriut atau bunyi klik bising


Atasi masalah sakit-sakit sendi dengan Set Sendi Shaklee yang mengandungi 3 jenis produk iaitu:
  • Advanced Joint Health Tablet (AJHT)
  • Ostematrix
  • Omega Guard 
Advanced Joint Health Tablet (AJHT)
Membekalkan glukosamina daripada ekstrak jagung bagi membina tulang rawan dan lendir bagi melincirkan sendi. Ia turut diperkaya dengan Vitamin C yang diperlukan bagi sintesis kolagen yang merupakan satu komponen bagi tulang rawan dan juga tisu-tisu penghubung yang lain di dalam tubuh. Ekstrak Boswellia di dalam produk ini pula berfungsi sebagai anti-radang semulajadi.

Ostematrix
Kalsium penting untuk kesihatan tulang, otot dan ligamen. Magnesium pula diperlukan untuk mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang dengan mencegah pembentukan kalsium dalam tisu-tisu lembut dan sendi-sendi. Ramai orang mengambil terlalu banyak kalsium tetapi tidak cukup magnesium. Kajian menunjukkan pengambilan kalsium berlebihan bukan sahaja membantu menguatkan tulang temulang tatapi juga membantu mengurangkan gejala osteoarthritis.

Omega Guard 
Produk ini boleh mengurangkan reaksi keradangan dalam sendi-sendi dan akan melambatkan degradasi tulang rawan. Jadi ia boleh membantu mengurangkan gejala-gejala dalam penyakit sendi. Ia adalah anti-radang semulajadi yang bertindak sebagai pelincir bagi membantu pesakit sendi bergerak dengan mudah.
Kajian terkini menunjukkan pengambilan asid lemak omega 3 bersama glukosamina dapat meningkatkan kesihatan sendi daripada mengambil glukosamina sahaja. 

Testimoni pilihan




Wahh macam bagus jer, macam nak cuba jer ni. Jangan lupa dapatkan Set Sendi Shaklee sekarang. Sempena bulan Ramadahan, bulan penuh barakah tentu kita semua nak melipatgandakan amalan. Jadi jangan lupa beli untuk mak ayah kat kampung sekali tau. Kalau mereka sihat kita pun seronok kan? Jom hubungi saya dengan segera untuk dapatkan Set Sendi dari Shaklee. Selamat menunaikan ibadah puasa semua.



Kepada mereka yang segan silu nak hubungi saya atau tak sabar-sabar nak order, anda boleh terus membuat pesanan dengan klik icon 'Esell' di bawah bagi pengguna kad direct debit atau kad kredit sahaja yer. Bagi mereka yang tidak memiliki kedua kad tersebut, jangan risau anda boleh terus hubungi saya. Jangan lupa dapatkan khidmat nasihat berterusan secara percuma eksklusif untuk pelanggan yang membuat pembelian dengan saya sahaja.

Inginkan penjimatan sehingga 20-25%?. Jom join ahli Shaklee dan duit anda dapat dijimatkan. 
Hubungi saya sekarang untuk keterangan lanjut.






Jom hubungi saya sekarang!

PM FB : Aida Doterali
ID Shaklee : 1079013
Fanpage FB : Doterali Boutique
Email : aidadoterali216@gmail
Whatsapp/sms : 011-37008943
C.O.D. : Seri Kembangan, Serdang, Cyberjaya, Putrajaya
Penghantaran ke seluruh Malaysia melalui Pos Laju/Skynet/Gdex juga boleh diaturkan

Terima Kasih


*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit



No comments: