Monday, September 1, 2014

Petua Rawat Batuk Selesema-Katakan Tidak Kepada Selesema Dengan Set Vitamin Kanak-Kanak Shaklee

Masalah selesema sememangnya perkara normal dalam kalangan bayi dan kanak-kanak. Dianggarkan dalam setahun mereka berisiko dijangkiti selesema sebanyak lapan hingga 12 kali.
Selain mendapatkan rawatan moden ubat-ubatan yang diberikan doktor, tidak salah anda cuba petua tradisional yang dapat membantu mengurangkan masalah selesema si kecil.

Cian dia...Sumber Google

Minyak bawang putih
Panggang bawang putih dengan kulit sehingga masak atau kulitnya berwarna kehitaman. Kemudian lenyekkan pada minyak masak. Sapu di dada anak ketika batuk dan selesema.

Stoking bawang putih (Garlic socks)
Letak bawang putih pada stoking anak. Pakaikan anak stoking berlubang besar seperti jenis berkait atau yang berlubang-lubang.  Kemudian ambil sehelai lagi stoking dan masukkan bawang putih yang telah ditumbuk tetapi tidak perlu lumat.
Untuk bayi ambil separuh bawang putih sahaja kerana ditakuti kaki anak terlalu kepanasan (tujuan guna dua helai stoking berlapis adalah bagi mengelakkan tapak kaki bayi kemerahan disebabkan kepanasan bawang putih). Jika bayi tidak selesa, boleh gunakan minyak bawang putih dan sapukan pada tapak kaki anak.
Untuk anak yang lebih besar, boleh guna sehelai stoking sahaja atau lekatkan sahaja bawang putih di tumit menggunakan handsaplast. Biar anak tidur semalaman begitu. Selalunya, nafas anak juga akan berbau bawang putih apabila bangun tidur. Tujuannya supaya bawang putih itu menyerap dalam kulit sebagai anti virus .

Bawang merah
Potong bawang merah kepada dua bahagian dan letakkan di tepi bantal anak. Buat selama tiga hari berturut-turut. Bawang akan menyerap semua virus-virus di udara. Jangan guna bawang yang sudah terdedah tersebut dalam sebarang masakan.

Sumber dari pama.karangkraf.com



Assalamualaikum

Alamak! Tak seronoknya kalau si kecik tu kena selesema. Asyik bersin dengan hingus meleleh. Mata pulak merah-merah, suram dan sedihhh jer. Kita yang tengok pun tak senang duduk kan? Senang cerita, kanak-kanak ni memang tak berapa reti nak menjaga kebersihan. Dek kerana itu, mereka mudah jatuh sakit. Tapi jangan risau, anda mempunyai beberapa cara untuk menyelamatkan keadaan. Sama ada pergi klinik, cuba petua yang telah saya kongsikan atau dapatkan Set Vitamin Kanak-Kanak Shaklee. Tepuk dada tanya selera. Jom ikuti kupasan ringkas mengenai Set Vitamin Kanak-Kanak Shaklee ini.

MEALSHAKE

  • Memberikan tenaga dan menguatkan sistem imun kanak-kanak
  • Jika anak yang kerap demam lazimnya akan kembali sihat lebih cepat daripada biasa
  • Pilihan terbaik buat mereka yang tidak pandai telan supplement berbentuk "tablet" dan mempunyai rasa vanila yang menjadi kegemaran kanak-kanak
  • Untuk testimoni sila klik link ini 


OMEGA GUARD

  • Meningkatkan sistem imunisasi
  • Dapat mengurangkan jangkitan pernafasan kerana omega-3 yang terkandung dalam Omega Guard berupaya untuk meningkatkan kesihatan paru-paru
  • Omega-3 ini juga mempunyai sifat anti radang dan anti inflamasi jadi ianya amat berkesan untuk mengurangkan serangan asma pada kanak-kanak dan mengurangkan penggunaan inhaler
  • Untuk testimoni sila klik link ini 


CHEWABLE VITAMIN C

  • Menguatkan fungsi imunisasi memandangkan badan manusia tidak boleh membuat dan menyimpan vitamin C
  • Menyokong sistem pertahanan antioksidan semulajadi dalam tubuh


NUTRIFERON

  • Direka khas dan terbukti secara klinikal terdiri daripada gabungan ekstrak tumbuhan untuk meningkatkan sistem imun, juga berfungsi untuk mengelakkan jangkitan penyakit.
  • Membantu seimbangkan respon alergi terhadap persekitaran dan pencemaran udara serta dalam keadaan cuaca tidak menentu, jerebu dan sebagainya.
  • Sangat sesuai diamalkan jika kerap mengunjungi ke tempat yang sesak seperti pasaraya, kawasan pelancongan dan berada di luar negara.
  • Membantu menyembuhkan demam, batuk dan selsema dengan cepat.
  • Sesuai untuk yang kerap demam dan batuk lebih dari seminggu.

Yeayy dah sihat (Sumber Google)

Mari beli Set Vitamin Kanak-Kanak Shaklee dengan saya dan dapatkan khidmat nasihat dengan percuma! Sila hubungi saya dengan pantas di talian 011-37008943 (pm/wassap) Zaassss




Kepada mereka yang segan silu nak hubungi saya atau tak sabar-sabar nak order, anda boleh terus membuat pesanan dengan klik icon 'Esell' di bawah bagi pengguna kad direct debit atau kad kredit sahaja yer. Bagi mereka yang tidak memiliki kedua kad tersebut, jangan risau anda boleh terus hubungi saya. Jangan lupa dapatkan khidmat nasihat berterusan secara percuma eksklusif untuk pelanggan yang membuat pembelian dengan saya sahaja.

Inginkan penjimatan sehingga 20-25%?. Jom join ahli Shaklee dan duit anda dapat dijimatkan. 
Hubungi saya sekarang untuk keterangan lanjut.





Jom hubungi saya sekarang!


PM FB : Aida Doterali

ID Shaklee : 1079013
Fanpage FB : Doterali Boutique
Email : aidadoterali216@gmail
Whatsapp/sms : 011-37008943
C.O.D. : Seri Kembangan, Serdang, Cyberjaya, Putrajaya
Penghantaran ke seluruh Malaysia melalui Pos Laju/Skynet/Gdex juga boleh diaturkan

Terima Kasih


*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit





No comments: