Monday, September 15, 2014

Kenali 4 Kandungan Utama Dalam Peppermint-Ginger Plus Shaklee

Assalamualaikum semua...

Post kali ini nak bercerita mengenai kandungan utama dalam Peppermint-Ginger Plus Shaklee. Kalau tengok label botol pun dah boleh agak apa isi kandungan dalam Peppermint-Ginger Plus Shaklee ni kan? Tapi saya akan terangkan juga fungsi dan khasiat setiap bahan kandungan Peppermint-Ginger Plus Shaklee untuk pemahaman kita bersama. 



Sumber Google

Manfaat utama:

Pudina
Melegakan otot perut, ia mempunyai kesan penenang. Membantu dalam penghadaman, mabuk laut/darat, membantu melegakan kesakitan gastrik, pedih hulu hati dan cirit-birit. Selain itu, ia melegakan kesan-kesan sampingan seperti muntah dan kehilangan selera makan yang timbul daripada rawatan kemoterapi. Pudina merangsang mengeluarkan peluh, oleh itu ia menyekat demam apabila seseorang itu dijangkiti selesema. Perasaan sejuk dan menyegarkan daripada pudina membantu memelihara pemikiran yang jelas dan tetap fokus.

Halia
Masyarakat Cina telah menggunakan halia lebih daripada 2 ribu tahun. Halia merangsang rembesan enzim Salvia untuk pencernaan makanan. Ia melegakan ketidakselesaan perut dan usus, sakit haid, loya dan mual angin ketika mengandung, selepas melahirkan anak (semasa pantang). Satu kajian di United Kingdom menunjukkan bahawa halia menghalang muntah selepas pembedahan pesakit wanita; penyelidik di Switzerland mendapati halia adalah berkesan sebagai remedi lain seperti merawat mabuk laut. Laporan penyelidikan awal telah merumuskan bahawa halia adalah berkesan dalam merawat/mencegah masalah kesakitan ketika dalam perjalanan/pengembaraan.

Pokok Adas (Fennal)
Orang-orang Eropah mengambil biji adas selepas makan untuk menghilangkan kembung perut. Ia melegakan sakit perut, melegakan gejala flu. Juga, ia dapat membantu dalam masalah alergi pada saluran usus.

Cekur Manis (Anise)
Digunakan oleh orang-orang Mesir purba. Ia melegakna masalah pencernaan dan gejala kesakitan haid, batuk dan kahak. Merangsang rembesan jus gastrik untuk pencernaan, menahan kulat yang menyebabkan penyakit kulit yang biasa; melegakan haba di musim panas dan lembap, memberi peredaran tenaga di dalam badan dan lembut pada perut.


Siapakah yang patut  'consume' Peppermint-Ginger Plus Shaklee?
  • Wanita hamil yang mempunyai masalah loya dan morning sickness
  • Golongan yang gemar mengembara dan serik mengalami mabuk laut/darat
  • Golongan yang sering mengalami masalah pencernaan/sembelit
  • Golongan yang sering mengalami masalah gastrik dan angin
  • Golongan yang sering mengalami kembung perut
  • Golongan yang sering mengalami pedih hulu hati
Untuk testimoni Peppermint-Ginger Plus Shaklee, sila rujuk di link ini

Sekiranya anda termasuk dalam golongan di atas, pastikan di samping anda sentiasa ada stok Peppermint-Ginger Plus Shaklee sebagai bekalan. Siapa tahu di masa kecemasan, anda mungkin memerlukan Peppermint-Ginger Plus Shaklee. Belum ada stok? Sila buat pembelian dengan saya sekarang. Terima kasih :)    






Kepada mereka yang segan silu nak hubungi saya atau tak sabar-sabar nak order, anda boleh terus membuat pesanan dengan klik icon 'Esell' di bawah bagi pengguna kad direct debit atau kad kredit sahaja yer. Bagi mereka yang tidak memiliki kedua kad tersebut, jangan risau anda boleh terus hubungi saya. Jangan lupa dapatkan khidmat nasihat berterusan secara percuma eksklusif untuk pelanggan yang membuat pembelian dengan saya sahaja.

Inginkan penjimatan sehingga 20-25%?. Jom join ahli Shaklee dan duit anda dapat dijimatkan. 
Hubungi saya sekarang untuk keterangan lanjut.



Jom hubungi saya sekarang!


PM FB : Aida Doterali

ID Shaklee : 1079013
Fanpage FB : Doterali Boutique
Email : aidadoterali216@gmail
Whatsapp/sms : 011-37008943
C.O.D. : Seri Kembangan, Serdang, Cyberjaya, Putrajaya
Penghantaran ke seluruh Malaysia melalui Pos Laju/Skynet/Gdex juga boleh diaturkan

Terima Kasih


*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit


No comments: