Friday, November 21, 2014

15 Panduan Kuruskan Badan-Turunkan berat badan anda dengan Cinch Shake Mix & Cinch Energy Tea Mix

Cuba amalkan panduan-panduan di bawah:
1. Habiskan makan selama 20 minit. Kunyah perlahan-lahan sampai makanan jadi lumat sebelum ditelan. Tempoh 20 minit untuk otak dapat signal perut sudah kenyang.
2. Lebihkan tidur satu jam dari biasa. Kurang tidur boleh menjadi lapar dan selera makan meningkat dan makanan-makanan sampingan menyumbang kepada kenaikkan berat badan.
3. Cuba hidangkan 3 jenis sayuran untuk makan malam, hidangkan juga buah-buahan. Masak sayur sekejap , suhu rendah dan kurangkan guna minyak. Sayur dan buah-buahan mengandungi banyak fiber , vitamin dan antioksidan serta kurang kalori yang menggemukkan .
4. Mulakan makan dengan buah-buahan diikuti sup sayur dan cendawan. Ia boleh mengenyangkan tanpa mengemukkan. Buat sendiri air stok ayam, daging atau ikan bilis untuk sup.
5. Jauhkan makan bergula dan yang dibuat dari tepung gandum. Makan 'whole grain' wheat. oat, barley dan brown rice.
6. Jauhkan fast foods, kentang goreng, deep fried chicken, burger, hot dog, nuggets.
7. Jauhkan semua jenis minuman soda, fizzy drink, soft drink dan juice dalam botol atau dalam kotak kerana terlalu banyak mengandungi gula dan manisan.


Sumber Google


8. Minum Teh hijau, ia mempunyai banyak khasiat kerana kandungan catechins dalam teh.
9. Makan dirumah dengan masakan sendiri sekurang2nya 5 kali dalam seminggu. Banyak faedah masak sendiri, boleh kawal kualiti dengan memilih makanan berzat dan berkhasiat, kurangkan belanja.
10. Amalkan 'berhenti rehat seketika waktu tengah makan' . Masa itu ia akan berasa kenyang.
11. Amalkan kunyah 'chewing gum' ketika menonton TV atau ketika melayari internet, ia bertujuan untuk mencegah dari makan junk foods. Orang gemuk kadangkala makan sedikit di hadapan orang lain tetapi di belakang, atau secara senyap-senyap ia ulang makan.
12. Gunakan pinggan kecil (10') menggantikan pinggan besar (12') untuk mengurangkan muatan makanan yang diambil.
13. Bila makan di restoran, kongsi hidangan, order saiz makanan untuk kanak-kanak, bungkus separuh hidangan sebelum mula makan.
14. Bila rasa lapar dan mengeletar atau 'craving' makan segenggam campuran kacang almond, gajus dan peanuts dan minum air mineral. Orang gemuk sering ketagih atau 'craving' makanan yang manis. Makan buah-buahan atau kacang waktu ketagih jauhkan segala makanan manis dan karbohidrat.
15. Berjalan 30 minit sejauh 2 - 3 km, atau mencabut rumput di halaman rumah, bersihkan kereta atau dalam rumah.


Sumber Google

Sumber dari FB Rahsia Wajah Glowing




Assalamualaikum semua

Senangnyer bagi nasihat kat orang, 'Sila jangan makan semua fast foods especially kentang goreng, deep fried chicken, burger, hot dog, nuggets and the list goes on... Padahal pantang dapat offer kepci dengan pizzahot terus senyap tiada kabar berita. tup-tup erkk alhamdulilah...dah selamat masuk perot.

Hakikatnya bukan sesuatu yang mudah dalam memilih diet yang sihat dan seimbang. Pelbagai makanan yang senang didapati di bumi Malaysia yang terchenta. Nak makan ape? Kat mana? Pukul berapa? Hulur jer terus dapat. So, tak hairanlah kalau Malaysia turut tercatat dalam statistik antara negara yang mempunyai masalah obesiti yang serius.

Abis tu kita ni tak payah makan lah yer? Telan air lur jer ler? Bukan tak boleh makan tapi berpada-padalah. Selain memilih diet yang seimbang, cara penyediaan dan cara makan yang betul turut memainkan peranan yang penting. Boleh follow macam artikel yang dah tepek kat atas.

Selain itu, Shaklee turut menyediakan alternatif bagi mereka yang betul-betul concern dalam menjaga kesihatan. Anda boleh memilih Cinch Shake Mix yang terdiri daripada 3 perasa iaitu Vanilla, Chocolate dan juga Caffe Latte.

Atau, anda boleh memilih Cinch® Energy Tea Mix instead of tea yang biasa dibeli di kedai-kedai runcit. Nak tahu apa kelebihannya? Jom baca kat bawah.


Cinch® Shake Mix

Kekalkan kepejalan otot dan pastikan anda sentiasa kenyang dan selesa dengan Cinch® Shake Mix yang sungguh lazat dan berkhasiat tatkala anda menurunkan berat badan.

  • Padat dengan protein agar anda sentiasa berasa kenyang dan selesa
  • Tinggi serat, iaitu enam gram bagi setiap sajian

Nak tahu lebih info mengenai Cinch® Shake Mix? Jom klik kat sini jom.
Untuk testimoni Cinch® Shake Mix sila layari link ini.





Cinch® Energy Tea Mix

Teh eksotik putih, merah dan hijau Matcha dipetik dengan berhati-hati dan diadun sempurna untuk menghasilkan minuman yang sungguh luar biasa. Ia bertindak pantas untuk memberikan rangsangan tenaga semula jadi di samping meningkatkan kesihatan keseluruhan.
  • Rangsangan tenaga secara semula jadi dan selamat
  • Sedap diminum, sama ada panas atau sejuk
  • Alternatif terbaik kepada snek manis dan kopi
  • Cepat bertindak untuk meningkatkan tenaga
  • Bungkusan berbentuk ‘stick’ yang mudah bagi setiap sajian
  • Tiada perisa, pewarna dan pemanis tiruan.
Untuk testimoni Cinch® Energy Tea Mix sila layari link ini ok.

Sekiranya anda berminat dengan set lengkap untuk kurangkan berat badan Shaklee, boleh belek-belek kat link ini. Ada sebarang persoalan? Jangan malu jangan segan hubungilah saya dengan segera pm fb/wassap di 011-37008943. Konsultasi percuma (cara pengambilan, tips & cadangan, krisis pemulihan) eksklusif untuk customer yang membuat pembelian dengan saya. Terima kasih.




Kepada mereka yang segan silu nak hubungi saya atau tak sabar-sabar nak order, anda boleh terus membuat pesanan dengan klik icon 'Esell' di bawah bagi pengguna kad direct debit atau kad kredit sahaja yer. Bagi mereka yang tidak memiliki kedua kad tersebut, jangan risau anda boleh terus hubungi saya. Jangan lupa dapatkan khidmat nasihat berterusan secara percuma eksklusif untuk pelanggan yang membuat pembelian dengan saya sahaja.

Inginkan penjimatan sehingga 20-25%?. Jom join ahli Shaklee dan duit anda dapat dijimatkan. 
Hubungi saya sekarang untuk keterangan lanjut.




Jom hubungi saya sekarang!

PM FB : Aida Doterali
ID Shaklee : 1079013
Fanpage FB : Doterali Boutique
Email : aidadoterali216@gmail
Whatsapp/sms : 011-37008943
C.O.D. : Seri Kembangan, Serdang, Cyberjaya, Putrajaya
Penghantaran ke seluruh Malaysia melalui Pos Laju/Skynet/Gdex juga boleh diaturkan

Terima Kasih


*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit


No comments: