Wednesday, November 5, 2014

4 Petua Menegangkan Kulit Muka

Petua Menegangkan Kulit Muka 1
Kisar kulit sebiji pisang masak hingga halus dan gaul bersama sebiji putih telur hingga sebati. Lumurkan ke seluruh muka seperti masker. Biarkan hingga kering dan bilas dengan air bersih. Amalkan 3 kali seminggu.

Petua Menegangkan Kulit Muka 2
Pukul putih telur hingga kembang dan dibancuh dengan sedikit tepung sagu. Lumurkan ke seluruh muka seperti masker sebelum tidur dan biarkan semalaman.
Bilas muka dengan air bersih dan lumur timun yang telah diparut (seelok-eloknya disejukkan sebentar dalam peti sejuk). Biarkan selama sejam dan bilas dengan air bersih. Amalkan seminggu sekali.

Petua Menegangkan Kulit Muka 3
Kisar beberapa kuntum bunga melur dan bunga cempaka. Bancuh bunga yang telah dikisar dengan bedak sejuk bersama sedikit air. Lumur ke seluruh muka setiap malam sebelum tidur. Keesokan hari cuci muka dengan air suam dan bilas dengan air sejuk. Lap muka dengan tuala bersih.

Petua Menegangkan Kulit Muka 4
Tumbuk halus sedikit beras pulut bersama sedikit kulit kayu manis dan seketul kunyit hidup. Lumur ke seluruh muka dan leher sebelum tidur. Keesokan hari cuci muka dengan air suam dan bilas dengan air sejuk. Lap muka dengan tuala bersih. Amalkan dua kali seminggu.



Sumber Google


Copy & paste dari page Petua Hilang Jerawat Pantas


Assalamualaikum semua

Siapa taknak kulit muka licin, gebu gebas dan tegang senantiasa kan? Kalau nak tahu sel-sel kulit kita berasal dari protein. Protein yang lengkap dan baik akan membantu memperbaiki dan membina sel-sel tubuh yang sihat dan cantik. ESP merupakan sumber protein terbaik. Protein yang lengkap dan baik akan membantu membaiki dan membina sel-sel tubuh yang sihat serta cantik. Tapi macam mana nak tahu sumber protein tersebut baik atau sebaliknya?



Salah satunya adalah mempunyai unsur Non-GMO atau Non-Genetically Modified Organism. Maksudya sumber protein soya yang digunakan tidak diubahsuai genetiknya di mana ia disahkan melalui Identity Preservation Program. Program ini memastikan soya yang digunakan oleh Shaklee adalah dipantau dengan ketat dan dikawal sejak mula ditanam, dituai hinggalah diproses.

Oleh kerana protein dari ESP merupakan sumber protein terbaik maka tak hairanlah produk ini menjadi rebutan ramai. Jangan lupa tau sel-sel yang sihat lebih mudah menyerap vitamin berbanding sel-sel yang kurang sihat. Disebabkan itu ramai yang mengambil set kesihatan shaklee akan mengambil ESP sekali untuk dapatkan hasil yang lebih mantap, optimum dan terbaik (teroverclaim gitu). Kalau nak tahu lebih lanjut mengenai ESP boleh klik di sini ye.




Selain ESP, Collagen Powder Shaklee turut menjadi buruan mereka di luar sana yang mendambakan kulit mulus, gebus dan halus (asyik teroverclaim jer ni). Apa pula kelebihan Collagen Powder Shaklee ni? 

Collagen Powder Shaklee adalah sangat rendah dalam berat molekular, sekitar 1,000 Dalton (berat molekular kolagen disukat dalam Dalton) amat mudah diserap oleh tubuh dan membantu meningkatkan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan. 

Statement ni nak bagitau betapa halusnya unsur Collagen Powder Shaklee agar memudahkan kulit kita bertindakbalas dengan cepat dan berkesan. Tak percaya? Jom terjah testimoni Shaklee Collagen Powder di link ini.


Selepas mengamalkan kedua-dua produk ini secara konsisten, tidak mustahil anda akan alami kesan yg berikut: 

  • Kulit lebih tegang, anjal dan elastik 
  • Kulit semakin lembap, licin dan lembut-Selamat tinggal kulit yang kasar,kering dan kusam 
  • Membentuk sel kulit baru menggantikan sel kulit mati di sekitar kawasan parut
  • Garis-garis halus dan kedut makin berkurangan 
  • Pigmentasi dan jeragat makin berkurangan
  • Awet muda dan anti penuaan- I LIKE!!!

Psttt nak tahu resepi masker dengan produk ini? Jangan lupa dapatkan ESP dan Collagen Powder Shaklee sekarang. Suplemen terbaik untuk menegangkan kulit muka anda. Sila hubungi saya pm fb/wassap 011-37008943 dengan segera. Terima kasih 



Anda bagaimana? (Sumber Google)





Kepada mereka yang segan silu nak hubungi saya atau tak sabar-sabar nak order, anda boleh terus membuat pesanan dengan klik icon 'Esell' di bawah bagi pengguna kad direct debit atau kad kredit sahaja yer. Bagi mereka yang tidak memiliki kedua kad tersebut, jangan risau anda boleh terus hubungi saya. Jangan lupa dapatkan khidmat nasihat berterusan secara percuma eksklusif untuk pelanggan yang membuat pembelian dengan saya sahaja.

Inginkan penjimatan sehingga 20-25%?. Jom join ahli Shaklee dan duit anda dapat dijimatkan. 
Hubungi saya sekarang untuk keterangan lanjut.




Jom hubungi saya sekarang!

PM FB : Aida Doterali
ID Shaklee : 1079013
Fanpage FB : Doterali Boutique
Email : aidadoterali216@gmail
Whatsapp/sms : 011-37008943
C.O.D. : Seri Kembangan, Serdang, Cyberjaya, Putrajaya
Penghantaran ke seluruh Malaysia melalui Pos Laju/Skynet/Gdex juga boleh diaturkan

Terima Kasih


*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit


No comments: