Saturday, November 15, 2014

Tambah Berat Badan Suami Sebelum Dilabel Kena Queen Control

Assalammualaikum semua...

Ada tak sesiapa kat sini pernah dilabel kena queen control dek kerana body yang kurus melidi? Kononnya bini tak bagi makan atau tak cukup makan. Ada ker? Tak mustahil wujud prasangka sebegini di kalangan masyarakat kita kan? Kalau suami boroi lepas kawen tu petanda bagus sebab ada bini yang jaga makan minumnya. Padahal siapa tahu yang kuruih melidi tu makan berkilo-kilo tapi masih kurus kering. Jadi, para isteri yang ada masalah ini sila tambah berat badan suami anda sebelum cik abang korang kena label queen control.

Tambah berat badan bunyinya tak sesukar menurunkan berat badan kan? Apa susah, makan jer lah. Tapi tahukah anda bagi mereka yang mempunyai masalah kurang berat badan turut mengalami faktor-faktor berikut yang ternyata bukan cikai punya problem? Malah turut menyumbang kepada komplikasi yang lebih serius.


Faktor-faktor kurang berat badan

1. Metabolisma badan yang tinggi (metabolic disorder)

        -hyperthyroidism

        -type 1 Diabetis Mellitus (Jenis 1 Kencing Manis)



        -ini mungkin terjadi secara natural, tanpa ada sebab-sebab tertentu

2. Ubat-ubat

        -terutamanya  ‘stimulants’

        -alcohol (arak), nicotine (rokok), lead, opiates

3. Penyakit kronik (samada didiagnosi atau tidak)

       -Barah

       -Tuberculosis

       -keradangan/inflammation pada sistem pencernaan

       -penyakit pada organ pencernaan

       -parasites dalam badan

       -sakit gigi

       -HIV/AIDS

       -hyperemesis gravidarum (muntah secara berlebihan ketika mengandung, sehingga mendatangkan mudharat pada diri )

      -sakit jantung dan sistem pernafasan (peringkat akhir)

4. Psikologi

     -Bullemia (mengeluarkan semula makanan yang telah diambil, dengan apa cara jua sekalipun)

    -Aneroxia nervosa (kurang nafsu makan kerana masalah psikologi)

    -tekanan perasaan

5. Terdedah kepada pencemaran (bahan kimia)

 6.  Gaya hidup

     -senaman berat

     -kemiskinan

    -gaya pemakanan yang tidak sihat dan seimbang (makan tidak pada waktunya, kurang mengambil kalori, campuran formula yang tidak betul bagi bayi dan kanak-kanak)

7. Genetik


Komplikasi

1. Infertility ( kurang tahap kesuburan)
-hormon-hormon yang bertanggungjawab dalam sistem pembiakan seperti ovulasi terhasil daripada lemak-lemak dalam badan. Jika kurang berat badan, maka kuranglah kesuburan. Tambahan pula, berat badan yang ideal (yang bermaksud pemakanan dan gaya hidup yang seimbang) diperlukan untuk menjamin kesihatan bayi yang dikandung.  

 2.  Osteoporosis (tulang rapuh)

-tulang menjadi rapuh dan mudah patah, walaupun dengan insiden ringan. Komplikasi ini terjadi terutamanya pada wanita menopos kerana kurangnya hormon yang bertanggungjawab dalam membentuk tulang. Osteoporosis menjadi lebih teruk bagi wanita yang kurang berat badan kerana hormon yang bertanggungjawab dihasilkan daripada lemak-lemak pada badan.  

3. Type 1 Diabetis Mellitus

Hormon insulin yang tidak mencukupi atau tidak berfungsi dengan optimum akan menyebabkan kurangnya penyerapan gula  untuk penambahan berat badan dan menjana fungsi organ , seterusnya akan menyebabkan kandungan gula dalam darah tinggi (Diabetis Mellitus).

4. Sakit jantung

5. Kurang pertahanan / imunisasi badan


-Pemakanan yang tidak seimbang seperi kurangnya pengambilan vitamin A, C dan zat besi akan menyebabkan anda mudah unuk diiserang penyakit.


Sumber dari cyberclinics.org


Nak tahu anda underwieght atau tidak, sila check BMI anda di sini.

Kepada para suami kat luar sana yang ada masalah kurang berat badan jangan gundah gulana sekiranya dilabel kena queen control. Banyak solution yang boleh dicuba. Yang penting kena berusaha dan berusaha. InsyaAllah pasti akan ada solusinya. Tapi apa caranya?

Super skinny (Sumber Google)


Taraaaa inilah dia...salah satu solusi untuk masalah ini. Erkk gambar bawah yer bukan gambar atas. Yang atas tu hanyalah hiasan semata-mata. Tak berkaitan dengan yang hidup atau sebaliknya.

Meh kita berkenal-kenalan dengan set tambah berat badan. Mula-mula sekali dengan Cik Puan Meal Shakes. Sesuai dengan bekasnya yang besar, turut mempunyai banyak khasiat yang tiada tolok bandingya. 

Meal Shake Shaklee menyediakan hidangan lengkap dan asid amino serta nutrisinya mudah diserap untuk kegunaan harian. Ia juga diperbuat daripada bahan semulajadi seperti buah-buahan, sayur sayuran, kacang soya, lactalbumin dan lain-lain.

Meal Shake juga menyediakan nutrisi lengkap dan menyediakan 24 jenis vitamin, mineral dan zat yang diperlukan. Ia juga mengandungi asid folid, biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel untuk proses membesar.

Produk kedua adalah Toh Puan Vitalea. Walaupun paling tua tapi sangat berbaloi-baloi khasiatnya. Opss bukan overclaim kak tapi percaya tak Vitalea adalah pelengkap nutrisi boleh cover kekurangan pelbagai vitamin dan mineral penting, akibat amalan diet yang tidak seimbang, terutamanya mereka yang mengamalkan sayuran (vegetarian) dan anemia.

Selain itu, sangat membantu dalam stimulasi metabolisma dan melambatkan proses penuaan. Elemen penting pada sel tubuh-menyediakan asas nutrisi, memastikan sel hidup, pertumbuhan sel baru, membantu proses pembesaran, pertumbuhan rambut, otot, kulit, kuku dan hormon serta menjaga kesihatan tirod. Perghh banyak benor khasiatnyer, semput teman nak kabo.

Last but not least, Miss B-Complex. Jangan tak tahu, Walaupun botolnyer kecil kiut-miut gitu tapi khasiat yang terkandung dalamnya tidak kurang hebatnya. Ia mengandungi 8 jenis vitamin B yang membantu menghasilkan tenaga dan berperanan untuk meransang pertumbuhan. Selain itu, B-Complex membantu menambahkan selera makan. Bagi mereka yang kurang berat badan dek kerana kurang selera makan, point ini boleh membantu anda untuk mendapatkan berat badan ideal.

Jadi apa tunggu lagi? Salah satu solusi bagi suami-suami yang kurang berat badan dah pun dikongsi. Semoga dapat membantu isteri-isteri di luar sana agar tidak lagi dicop queen control. Selamat mencuba dan jangan lupa hubungi saya untuk mendapatkan Set Tambah Berat Badan. Macam biasa boleh pm fb/wassap di 011-37008943 dengan kadar segera zasss Terima kasih.





(Sumber Google)







Kepada mereka yang segan silu nak hubungi saya atau tak sabar-sabar nak order, anda boleh terus membuat pesanan dengan klik icon 'Esell' di bawah bagi pengguna kad direct debit atau kad kredit sahaja yer. Bagi mereka yang tidak memiliki kedua kad tersebut, jangan risau anda boleh terus hubungi saya. Jangan lupa dapatkan khidmat nasihat berterusan secara percuma eksklusif untuk pelanggan yang membuat pembelian dengan saya sahaja.

Inginkan penjimatan sehingga 20-25%?. Jom join ahli Shaklee dan duit anda dapat dijimatkan. 
Hubungi saya sekarang untuk keterangan lanjut.






Jom hubungi saya sekarang!

PM FB : Aida Doterali
ID Shaklee : 1079013
Fanpage FB : Doterali Boutique
Email : aidadoterali216@gmail
Whatsapp/sms : 011-37008943
C.O.D. : Seri Kembangan, Serdang, Cyberjaya, Putrajaya
Penghantaran ke seluruh Malaysia melalui Pos Laju/Skynet/Gdex juga boleh diaturkan

Terima Kasih


*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit




No comments: