Tuesday, July 8, 2014

Lupa Tanda Penyakit Bahaya-Ketahui Peranan Coqhealth, Omega Guard, Zinc Complex & Vivix Dalam Membantu Si Pelupa

LUPA TANDA PENYAKIT BAHAYA
“Salam doctor. Saya ingin mencuba satu produk kesihatan kerana saya mengalami masalah mudah lupa. Kadang kala saya lupa di mana saya letakkan cermin mata saya, padahal saya cermin mata itu berada di atas kepala. Saya telah pergi ke hospital bagi menjalani pemeriksaan dan doctor memberitahu ujian CT scan yang saya jalani adalah normal. Bolehkah saya menggunakan produk itu kerana testimoni sangat mengujakan saya untuk mencuba. Mohon penjelasan, doctor. Terima kasih”


Sumber Google

WA ALAIKUM MUS SALAM
Masalah yang saudara alami berkaitan dengan ‘mudah lupa’ adakalanya suatu yang normal. Lebih-lebih lagi jika saudara telah melakukan pemeriksaan, dan doctor telah mengesahkan bahawa saudara tidak mengalami masalah yang serius.
Masalah ‘mudah lupa’ adalah suatu yang biasa terutama apabila seorang sudah meningkat usianya dan sedang mengalami tekanan.
Lagi pun perkara yang saudara tidak ingat itu merupakan perkara-perkara ‘short-term memory’ (perkara-perkara kecil), bukannya perkara-perkara yang ‘long term memory’ (perkara-perkara besar).
Seandainya saudara lupa nama isteri saudara, jalan untuk pulang ke rumah atau tidak tahu saudara berada di mana, ia adalah suatu yang serius.
Pernah saya membaca satu berita tanah air mengenai seorang artis veteran kita yang melaporkan bahawa beliau telah dipukau dan diculik. Bila sedar beliau berada dalam sebuah bilik hotel sendirian.
Tidak lama kemudian, beliau disahkan mengalami kanser otak yang agak serius dan telah meninggal dunia tidak lama selepas itu.
Namun begitu, jika saudara sering lupa perkara-perkara yang kecil, ia juga merupakan tanda yang tidak bagus. Jika keadaan semakin teruk, saya mencadangkan saudara memeriksa semula kesihatan saudara.
Saya tidak melarang saudara ingin mencuba produk-produk kesihatan yang dipasarkan asalkan ia selamat mendapat kelulusan KKM dan ada logo HALAL.
Suplemen seperti Q10, Omega 3 dan Zinc juga bagus untuk meningkatkan daya ingatan.
Wallahu a'lam

Share from Klinik FB Dr Zubaidi Page



Ketahui Peranan Coqhealth, Omega Guard, Zinc Complex & Vivix Dalam Membantu Si Pelupa

Saranan daripada Produk Shaklee

Assalamualaikum...Selamat menjalani ibadah puasa semua, kejap jer dah masuk hari yang ke erm erm hari yang ke berapa ek? Haaa lupalah pulak... Nasib baik lupa hari yang ke berapa. Kalau lupa hari ni kena puasa, tak ke kalut? Ooo kalau TERlupa tak batal ek? Pandaiii. Jom tengak saranan dari produk Shaklee bagi mereka yang mempunyai masalah lupa.

COQHEALTH

CoQHealth mengandungi 28mg CoQ10 dengan Vitamin E dan ekstrak Teh Hijau yang didatangkan di dalam kapsul bagi memastikan potensi penguraian maksimum dan penyerapan yang lebih baik. Produk ini telah menunjukkan dapat membantu menambah dan mengekalkan paras CoQ10 di dalam darah. 

CoQ10 atau turut disebut sebagai co-enzyme Q10 bersifat larut dalam lemak yang berfungsi untuk meregenerasi vitamin E di dalam jaringan antioksidan bagi mencegah penyakit Alzheimer dan Parkinson dengan meremajakan sel otak.

Wanita hamil dan mereka yang mengambil ubat mencairkan darah tidak digalakkan mengambil produk ini. Harap maklum.


OMEGA GUARD

Omega Guard mengandungi asid lemak Omega-3 termasuk DHA dan EPA yang amat penting bagi manusia kerana tubuh kita tidak mampu menghasilkannya. DHA dan EPA antara unsur yang ditemui daripada ikan laut dalam.

Omega Guard adalah supplement yang sangat sesuai untuk orang yang mudah lupa atau hilang fokus kerana ia membantu dalam meningkatkan daya ingatan atau memori kita. Malah, produk ini mampu membantu dalam mencegah penyakit Alzheimer (nyanyuk).

Oleh sebab itu, penting bagi kita untuk mendapatkan asid lemak ini daripada sumber makanan atau supplement seperti Omega Guard Shaklee.



ZINC COMPLEX
Dirumus dari zink glukonat semulajadi bergabung dengan nutrien semulajadi yang lain seperti kalsium dan serbuk alfalfa untuk menghasilkan zink yang mudah diserap oleh tubuh kita. Zink sesuai untuk pengambilan jangka panjang. Ianya berkesan dalam mengeluarkan logam toksik seperti kadmium dan plumbum dari tubuh.

Zink terbukti dapat meningkatkan daya ingatan dan tempoh penumpuan. Ini berdasarkan penyelidikan yang telah dijalankan di Pusat Penyelidikan Pemakanan Manusia Grand Forks, Jabatan Pertanian Amerika di Utara Dakota; kanak-kanak yang diberi zink sebanyak 20mg dalam lima hari seminggu selama 10 - 12 minggu mempunyai daya ingatan yang lebih baik dan tempoh penumpuan yang lebih panjang berbanding dengan mereka yang tidak menerima supplement zink.

Namun, produk ini mengandungi alfalfa (Medicago sativa). Bagi individu yang menghidap lupus eritematosus sitemik perlu meminta khidmat rundingan pakar sebelum mengambil produk ini.


VIVIX

Polifenol yang terdapat dalam Vivix dapat menghalang pembentukan protein AGE (Advanced Glycation End Products) di mana protein AGE yang berlebihan akan merosakkan sel tubuh selain penyebab Alzheimer (penyakit lupa/nyanyuk).

Selain itu, ramuan Vivix juga mampu melindungi dan memperbaiki sellular DNA. Manfaat ini termasuk memberi perlindungan terhadap masalah memori dan kesihatan otak.

Produk ini tidak sesuai untuk kanak-kanak, ibu hamil dan ibu yang menyusu bayi serta mereka yang sedang dalam rawatan kimoterapi.

Jangan lupa dapatkan Coqhealth, Omega Guard, Zinc Complex & Vivix sekarang. Sebelum anda terlupa untuk menghubungi saya, apa kata anda terus membuat pesanan dengan klik icon 'Esell' di bawah untuk pengguna kad direct debit atau kredit kad sahaja yer. Bagi mereka yang tidak memliki kedua kad tersebut, jangan risau anda boleh terus hubungi saya. Jangan lupa tau.


Kepada mereka yang segan silu nak hubungi saya atau tak sabar-sabar nak order, anda boleh terus membuat pesanan dengan klik icon 'Esell' di bawah bagi pengguna kad direct debit atau kad kredit sahaja yer. Bagi mereka yang tidak memiliki kedua kad tersebut, jangan risau anda boleh terus hubungi saya. Jangan lupa dapatkan khidmat nasihat berterusan secara percuma eksklusif untuk pelanggan yang membuat pembelian dengan saya sahaja.

Inginkan penjimatan sehingga 20-25%?. Jom join ahli Shaklee dan duit anda dapat dijimatkan. 
Hubungi saya sekarang untuk keterangan lanjut.




Jom hubungi saya sekarang!

PM FB : Aida Doterali
ID Shaklee : 1079013
Fanpage FB : Doterali Boutique
Email : aidadoterali216@gmail
Whatsapp/sms : 011-37008943
C.O.D. : Seri Kembangan, Serdang, Cyberjaya, Putrajaya
Penghantaran ke seluruh Malaysia melalui Pos Laju/Skynet/Gdex juga boleh diaturkan

Terima Kasih


*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit

No comments: